Gruppetimeoversikt | Bølgen bad & aktivitetssenter
Gruppetimeplan Trening og Bad

Nedenfor ser du ukesvis oversikt over våre gruppetimer frem til skoleferien i 2019. Velkommen til trening!

Vi gjør oppmerksom på endringer på timeplanen kan forekomme (sjekk ved booking av time).

BOOK DIN TIME HER
Beskrivelse av timene

Sykkel

God kondisjonstreningl til musikk hvor man styrer intensiteten selv. Sykling passer for de fleste da det gir lite belastnig på ledd og har god effekt.

 

Bootcamp

En enkel kombinert kondisjon- og styrketime. Her blir det intervaller med bruk av hele kroppen. Alle kan være med da du får øvelser tilpasset ditt nivå. Bootcamp er basert på sirkeltrening som utføres med en gitt tid på hver øvelse. Når du er ferdig med den ene øvelsen, får du en kort pause før du går videre til neste. Instruktøren gir deg ulike alternativer og veileder deg til å utføre øvelsen på en god og riktig måte. Bli med på treningsfest, vi garanterer mestringsfølelse og treningsglede!

 

BasisBall® CenterCore

BasisBall® CenterCore er en effektiv basistime som har fokus på kjernemuskulatur, som skal sikre grunnlaget for en sterk og funksjonell kropp.

Kjerne – Fokus – Kontroll

 

BasisBall® RAW

BasisBall® er en basistime med fokus på funksjonelle styrkeøveøser med råskap. Den vil trigge din styrke, kraft og koordinasjon et relativt høyt tempo.

 

Yin Yoga

Yin Yoga er en rolig og terapeutisk yogafor og gir derfor en god avspenning i en krevende hverdag. I noen yin yoga stillinger arbeides det over lengre tid for å åpne og tøye bindvev, dyp muskulatur og ledd/leddbånd.

Dette får deg til å gi slipp på spenninger og få mer energi.

Det er også lagt til dynamiske overganger fra stilling til stilling for å styrke kjernemuskulatur.

 

Ashtanga Yoga

Yoga gir god styrke og stabilitet. Ashtanga Yoga er en helhetlig form for trening hvor du styrker både kropp og sinn over tid. Dette er en tradisjonell yogastil som koordinerer bevegelse og pust. Resultatet er økt kroppsbevissthet, mindre spenninger, bedre styrke, smidighet, mer energi og fremfor alt et roligere sinn.

Timen tar for seg den første serien (Primary Series) med dynamisk solhilsen, stående og sittende posisjoner, lås av kjernemuskulatur (bandhas) og en egen pusteteknikk (ujjayi).

 

Yoga Flow

Yoga Flow gir deg en god introduksjon til yoga og er inspirert av Ashtanga systemet. Timen starter alltid med pusteøvelser og tøying. Vi holder fokus på enkel balanse og bevegelighet for en mer fleksibel kropp. Riktig pusteteknikk og tilstedeværelse i hver øvelse.

Yoga passer for alle og du behøver ikke være myk eller sterk for å begynne med yoga.

 

Vinyasa Yoga

Tekst…..

 

Rulleski

Ta skiteknikken til ett nytt nivå og gi deg selv en utfordring. Sammen skal vi lære å mestre teknikken, slik at rulleski som treningsform blir din absolutte favoritt. Riktig teknikk gir mer skiglede og du vil få instruksjon og trent deg i alle stilartene innen klassisk rulleskiteknikk. For å delta på timen må du ha gjennomført vårt nybegynnerkurs på rulleski (nytt kurs starter 29. april) eller ha tilsvarende ferdigheter.

 

Zumba

Perfekt for alle og enhver! Zumba® er en komplett trening, som kombinerer alle elementene i kondisjon; kardio, muskelkvalitet, balanse og fleksibilitet. Hver Zumba®-klasse er designet for å få folk til å svette ved hjelp av intervaller av lav- og høyintensitetsbevegelser med kaloribrennende dans.
Når latin- og verdensrytmen overtar, vil du se hvorfor Zumba® Fitness-klasser ofte kalles trening i forkledning.
Super effektivt? Sjekk! Super moro? Sjekk og sjekk.
Beveg deg til god musikk, med gode mennesker – ingen dømmer deg for dine danseevner – bare ha det gøy og følg musikken.

Vanntrim

Vanntrening virker forebyggende mot mange muskel og skjelettplager, og brukes ofte til rehabilitering etter plager og skader. Vannets vektløshet gjør at det blir minimal belastning på leddene. Det er lett å løfte kroppen i vannet, hopp er lettere å utføre og man orker å yte mer over lengre tid. Trening i vann kan være en perfekt måte å avlaste leddene på hvis du forsøl¨ker å bli frisk etter en skade. Aktivitet i vann øker sirkulasjonen i kroppen.

Tilbud til deg som ønsker å komme i gang med en mer aktiv hverdag.

 

Vannaerobic

Vannaerobic er effektiv og morsom trening!

Vannets motstand gjør at du kan bruke 10-12 ganger mer energi ved å gjøre samme øvelse i vann enn på land. Øvelser i vann gir stabilitet, balanse, bevegelighet og styrke.

Med vannaerobic styrkes muskulaturen, øker bevegeligheteen og kondisjonen forbedres. Tempo og intesitet på treningene kan du enkelt tilpasse til eget nivå!

 

Crawlteknikk

Dette er en time med svømmetrening for deg som har tatt nybegynner crawl-teknikk eller har litt crawlferdigheter fra før.

Individuell oppfølging og tilpasset trening som gir deg god oppfølging på teknikk. Crawlsvømming er god og skånsom trening for kroppen. Hele kroppen er aktiv og pulsen stiger.