Gruppetimeoversikt | Bølgen bad & aktivitetssenter
Beskrivelse av gruppetimer i vann

Se våre bookingregler her!

Aqua-Trim (tidligere vanntrim)

Dette er et lavterskel tilbud til deg som ønsker å komme i gang med en mer aktiv hverdag! Vanntrening er forebyggende mot mange muskel og skjelettplager, og brukes ofte til rehabilitering etter plager og skader. Kroppens vektløshet i vann gir minimal belastning på leddene og hjelper deg til å gjennomføre gode øvelser. Dette gir en herlig følelse av mestring. Aktivitet i vann øker sirkulasjonen i kroppen. Treningen gjennomføres til variert musikk i vårt Terapibasseng med 34 grader. Morsomme og enkle øvelser. Fokus på timen er styrke, mobilitet og balanse. Bassengdybde er 137 cm.

 

Aqua-Hit (Tidligere Vannaerobic)

Dette er effektiv og morsom trening med høy intensitet! Vannets motstand gjør at du kan bruke 10-12 ganger mer energi ved å gjøre samme øvelse i vann enn på land. Øvelser i vann gir stabilitet, balanse, bevegelighet og styrke.
Muskulaturen styrkes, mobiliteten og kondisjonen forbedres. Det er høy intensitet og tempo på timen, og vi skal ha fotfeste i bunnen. Det er lett å tilpasse til eget nivå! Treningen gjennomføres til variert musikk i vårt Terapibasseng med 34 grader. Fokus på denne timen er kondisjon, styrke og balanse. Bassengdybde er 130 cm.

 

Aqua-Sirkel (Tidligere VannSirkel)

Dette er en effektiv og skånsom stasjonsbasert trening i vann! Vi utnytter den naturlige motstanden i vannet slik at treningseffekten blir veldig bra, samtidig er den skånsom for leddene. Timen gjennomføres i vårt Terapibasseng med 34 grader. Det er enkle, effektive øvelser. Variert musikk hjelper oss til å holde intensitet, glede og motivasjon oppe. Fokus på timen er kondisjon, styrke og balanse. Bassengdybde er 135 cm.

 

Aqua-Dypvann (NY)

Dette er en time der vi i hovedsak trener på dypt vann med svømmebelter. Trening på dypt vann er den mest skånsomme aktiviteten for kroppen samtidig som det kan være svært intensiv og energikrevende. Fokus på timen er kondisjon, styrke og balanse.

 

Crawl – Nivå 1

Svømming er morsomt med riktig teknikk!
Dette er en time med svømmetrening for deg som kan svømme men som vil lære crawlteknikk eller har litt crawlferdigheter fra før. Individuell oppfølging og tilpasset trening som gir deg god oppfølging på teknikk. Crawlsvømming er god og skånsom trening for kroppen. Hele kroppen er aktiv og pulsen stiger.

 

Crawl – Nivå 2

Få hjelp til å finpusse på crawl-teknikken din, og få mer utbytte av svømming som treningsform!
Dette er en time med svømmetrening for deg som har forkunnskap enten ved egentrening eller deltatt på crawl nybegynnerkurs tidligere. Aktivitetene tilpasses deltakerne og det gis individuell veiledning.
Vi jobber med crawlteknikk med fokus på elementer som pust, vannfølelse, rotasjon, oppdrift og fremdrift.

BØLGEN ER STENGT INNTIL VIDERE

Pga. koronasituasjonen er Bølgen stengt inntil videre, i første omgang til 8. desember.

Ved behov kan vi kontaktes på bolgen@bolgenbad.no.
Vår telefon vil være bemannet mellom kl. 8 og 14 på hverdager.